Editura Mladinska Knjiga a fost fondata în 1945 în Lubliana, Slovenia si este în prezent cel mai mare editor sud est european, cu activitati în sapte state. Initial compania a activat ca editor iar, ulterior operatiunile sale s-au extins si în domeniul retailului de carte si în prezent are o retea de peste 80 de librarii în regiune.
Mladinska activeaza în România, ca editor, din decembrie 2006 când a adus publicului prima sa carte în limba româna, Infopedia. De atunci a înregistrat o crestere constanta si în prezent are peste 40 de carti în portofoliu. Publicul tinta al companiei este reprezentat de toate categoriile de cititori, idee subliniata si de catre doamna Vesna Virant, country managerul companiei: “Cartile noastre se adreseaza tuturor generatiilor si prin deschiderea librariei Mladinska dorim sa cream în mod “fizic” un mediu pe care cititorii nostri sa îl poata numi: «Home of Good Stories»”, informeaza un comunicat al companiei.
Istoric evenimente: pe 2 aprilie 2009 Mladinska a deschis portile primei librarii în cadrul Militari Shopping Center, Bucuresti. Referitor la acest eveniment Sorin Oprescu, Primarul General al Capitalei a declarat:„Deschiderea unei noi librarii este pentru Bucuresti un eveniment special, cu atât mai important cu cât aceasta inaugurare are loc în momentul unei accentuate crize economice, pe care o resimtim cu totii.Ma bucur ca un investitor sloven a descoperit potentialul cultural al Bucurestiului.Întotdeauna am considerat ca Bucurestiul are un potential cultural neexpoatat suficient , iar libraria Mladinska ofera în acest context o gura de aer proaspat si un exemplu încurajator.Acest spatiu poate, cu siguranta, sa devina un punct de reper pentru comunitatea din cartierul Militari.
" Va oferim un nou concept, cu o prezentare eleganta si extrem de vizibila a cartilor, pe o suprafata de peste 400 de metri patrati. Optzeci si cinci la suta din produsele librariei sunt reprezentate de carti, difereta fiind produse de papetarie de foarte buna calitate. Abordarea noastra are în vedere necesitatile întregii familii: în timp ce parintii vor explora bogata oferta de carte, copiii vor avea privilegiul de a profita de existenta unui colt special amenajat pentru ei si unde , în afara de cartile pe care le vor putea rasfoi vor putea participa la numeroase activitati destinate lor. “Suntem convinsi ca magazinul nostru va deveni un reper pentru cartier, toti bucurestenii din cartierul Militari pot conta pe noi. Stim ca va vom depasi toate asteptarile pe care le-ati putea avea de la libraria noastra” a declarat Tudor Ilie, managerul librariei.
Aceasta investitie de 300.000 de euro reprezinta doar o prima etapa dintr-un plan de dezvoltare mai amplu pe care Mladinska îl are pentru piata româneasca. Doua noi librarii urmeaza a fi deschise în Arad si Constanta, parte a unui numar de 12 magazine ce urmeaza a fi inaugurate în urmatorii cinci ani, toate sub sloganul: “Mladinska – The Home of Good Stories”. Milan Matos, presedinte al Grupului Mladinska Knjiga precizeaza: ” În strategia Grupului Mladinska România este una dintre cele mai importante piete pe care activam , iar investitiile realizate pâna în prezent sunt parte a planului nostru de a deveni atât una dintre cele mai importante edituri, cât si unul dintre cei mai mari retaileri de pe piata de carte româneasca.”
In perioada 4-8 iunie 2008 a avut loc la Romexpo targul de carte Bookfest. Editura Mladinska a fost prezenta in pavilionul 16 la standul 3 cu 15 titluri atractive din domeniul enciclopedic, nutritie, gradinarit, carti pentru copii etc. Rolul nostru a fost sa oferim publicului prezent cele mai bune si mai diversificate surse de informare precum si sansa de a participa la un concurs cu premii a carui extragere finala va avea loc pe data de 15 Septembrie 2008. Printre cele mai vandute titluri se numara: "Oamenii care au schimbat lumea", "Infopedia"," Dinozaurii", "Gradina visurilor tale".
Pe parcursul celor 4 zile de targ angajatii Mladinska au fost prezenti pentru a oferi sprijin cumparatorilordar si informatii referitoare la cartile editurii noastre. Cei mai mici vizitatori ai standului nostru au primit postere si dinozauri de jucarie. Dna Vesna Virant, Director general, a indemnat viziatatorii nu numai sa descopere titlurile din oferta noastra editoriala, care au beneficiat de o reducere de 20%, dar si sa participe la concursul cu premii.
Multumim celor care au trecut pragul standului nostru precum si celor care au cumparat de la noi si ii asteptam cu drag la urmatorul targ de carte "Gaudeamus" in perioada 19-23 Noiembrie 2008.
Capitanul Chilotila si-a inceput in mod oficial turneul de promovare in Romania, la libraria Mladinska din Bucuresti, pentru prima sa carte: "Aventurile Capitanului Chilotila" din seria de 4 volume care ii este dedicata in intregime. Fiind la prima vizita in Romania multi copii nu cunosteau personajul, dar dupa cateva zile a reusit nu numai sa devina faimos, dar a devenit si atractia complexului comercial Militari Shopping si in scurt timp, cel mai admirat personaj din libraria Mladinska.
Sloganul lui: "UITA DE SPIDERMAN, UITA DE SUPERMAN... EU SUNT....CAPITANUL CHILOTILA!" a atras o multime de fani cu varste cuprinse intre 8 si 99 de ani, acestia fiind impresionati de prezenta eroului si demonstratiile calitatilor exceptionale ale acestuia. Fiecare copil s-a bucurat de atentie speciala din partea Capitanului si a avut privilegiul sa incerce celebrul "zbor cu Chilotila" catre locul de expunere al autobiografiei celebrului erou - chiar la intrarea in librarie. In aceste vremuri este destul de greu sa-i convingi pe copii sa citeasca, dar Capitanul Chilotila este cu siguranta personajul care le va dovedi acestora ca si cartile pot fi amuzante. Are deja o multime de fani, iar parintii au marturisit ca aceste carti trezesc interesul copiilor pentru lectura si ca au fost placut impresionati sa constate ca dupa ce au citit aceste volume copiii cauta cu placere alte carti pe care le-ar putea citi. Asadar, Capitanul Chilotila este cu adevarat un erou!
In prezent: Editura Mladinska isi rasplateste cumparatorii cu o carticica minunata, intitulata sugestiv"EU". Fiecare cumparator va beneficia de oreducere de 50% pentru aceasta carte incantatoare doar in luna iunie!
In saptamana 22-28 iunie, Libraria Mladinska va pregateste promotia HAPPY HOUR. In fiecare zi din perioada 22-28 iunie clientii vor beneficia de o reducere de 15% pentru orice produs cumparat din librarie.
In fiecare weekend incepand cu ziua de vineri super eroul Capitanul Chilotila va fi prezent si va incanta copiii cu cele mai noi si grozave aventuri! Incepand cu data de 15 iunie veti gasi in libraria Mladinska si cel de-al doilea volum al seriei, Capitanul Chilotila si Atacul Toaletelor Trancanitoare!
Libraria Mladinska va intampina in luna iulie cu un numar mare de oferte si promotii.
Promotia All-peste 200 de titluri cu reduceri de peste 60%. Titlurile intrate in promotie acopera categorii precum beletristica, filosofie, carte pentru copii si carte practica!
Promotia Grupului Editorial Corint- o selectie de titluri foarte cunoscute din literatura contemporana si pentru copii, cu preturi variind intre 10 si 25 lei. Copiii vor avea de unde sa-si aleaga lectura preferata a verii, iar parintii vor fi incantati sa gaseasca carti indragite la un pret minim!
Pe intreaga perioada a verii Mladinska va rasplateste fidelitatea! Fiecare client care cumpara de minim 50lei va primi un card prin care va beneficia de o reducere de 15% la urmatoarele vizite in libraria Mladinska! Promotie valabila in perioada 01 iulie- 15 septembrie 2009.
Carti de criza sau criza de cititori?
Criza - cel mai des utilizat si cel mai controversat cuvant din ultima perioada de timp. Dar, desi se tot vorbeste despre criza, oricare ar fi domeniul in care am activa, nu trebuie sa ne inspaimante atat de tare. Chiar daca unele domenii au fost afectate mai putin sau altele mai mult, solutii exista. Si asta se vede si in domeniul cultural, mai exact in cazul editurilor si librariilor. Acestea nu se lasa amenintate de economia actuala si cauta permanent solutii pentru a-si atrage in continuare cititorii. Drept urmare, editurile de pe piata autohtona au venit cu noi solutii anti-criza, ce presupun promovarea cartilor celor mai cunoscuti autori, alaturi de varii promotii in librarii. Astfel consumatorii de cultura gasesc in lectura atat un mod ieftin de a-si petrece timpul, cat si o sursa de informare.
Da, e adevarat, recesiunea financiara a impus noi strategii pe piaţa de carte. Cei care nu s-au lasat amenintati si au vrut sa-si continue business-ul, au facut-o. De aceea, drept dovada, in plina criza mondiala Editura Mladinska – The Home of Good Stories si-a deschis pe 2 aprilie, in cadrul Militari Shopping Center, prima librarie din Bucuresti, respectiv din Romania. Aceasta investitie de peste 300.000 de euro reprezinta doar o prima etapa dintr-un plan de dezvoltare mai amplu, pe care Mladinska il are pentru piata romaneasca.
Editura Mladinska activeaza in Romania ca editor din decembrie 2006, cand a adus publicului prima sa carte in limba romana, „Infopedia”. De atunci, a inregistrat o crestere constanta si in prezent are 50 de carti in portofoliu. Investitiile realizate pana acum de Mladinska, 100% bazate pe capitalul propriu, i-au adus pe piata editurilor o cota de piata de aproximativ 0,6%. Insa, ca si retailer este inca devreme sa aproximeze pozitia curenta.
Desi obiectivele editurii, legate de cifra de afaceri si profit pentru 2009, sunt altele fata de cele din 2008, principalul obiectiv ramane acela de a deveni primul editor de pe piata in ceea ce priveste cartile pentru familie. Iar acest lucru se stie ca presupune o atentie si mai mare pe care trebuie s-o acorde tipului de carti, ce vor fi publicate. De aceea pentru anul acesta cel mai recent proiect, ce va fi lansat in curand, a necesitat o investitie de aproximativ 25.000 de Euro, referindu-se la o carte de interes general, intitulata „Religiile Lumii”, la a carei realizare au participat peste 30 experti internationali.