De asemenea, cardurile reincarcabile dispun de tehnologia contactless si pot efectua plati rapide, de mica valoare, fara introducerea codului PIN.Comisioanele de emitere card sunt de 10 lei pentru cardurile cadou si de 20 de lei pentru cardurile reincarcabile. Banca nu percepe alte comisioane de administrare anuala pentru acest tip de carduri.
BRD si-a propus o tinta de vanzari de 50.000 - 70.000 astfel de carduri in 2014 in special din categoria Gift Card.
Potrivit lui Bogdan Spuza, nu sunt foarte multe tari din Europa care au carduri bancare prepaid, cea mai dezvoltata piata fiind cea din Marea Britanie. Cele mai dezvoltate piete sunt in Turcia, unde cardurile prepaid au o cota de piata de peste 5% din totalul cardurilor, si Polonia, cu o cota de circa 5%.
Cat despre investitie, oficialul bancii a spus ca un astfel de proiect de carduri este costisitor, fiind vorba de sute de mii de euro iar investitia poate fi recuperata in 4-5 ani.
BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor şi banca nr. 1 pe piaţa românească a creditelor sindicalizate. BRD – Groupe Société Générale are 2,3 milioane de clienţi şi operează o reţea de aproximativ 900 de unităţi. Cu peste 2,3 milioane de carduri valide şi o reţea de acceptare de peste 21.600 de POS-uri şi 1.500 de ATM-uri, BRD este banca nr. 1 pe piaţa românească a cardurilor. Cu operaţiuni de factoring de peste 1 miliard de Euro în 2012, BRD este liderul pieţei de factoring din România.
BRD a inregistrat in primele noua luni din acest an un profit net de 51 milioane de lei (11,5 mil. euro), de 5 ori mai mare comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand a fost de 10 milioane de lei (2,2 mil. euro).
reporter- nicolina garici
5 decembrie 2013