Informaţia asigură succesul in afaceri
Intr-o economie care a stagnat, practic, în 2012 şi a adus pierderi însemnate unei bune părţi a sistemului bancar din România, serviciile online banking au traversat anul cu fruntea sus, continuând să releve creşteri procentuale convingătoare – cele mai multe de două cifre. Studiul, finalizat cu sprijinul direct al celor 21 de instituţii de credit care au avut interesul şi bunăvoinţa de a sprijini cu date acest demers, are o relevanţă
garantată, acoperind, prin băncile participante, peste 78% din activele sistemului bancar autohton.
Potrivit studiului publicat de revista „Piaţa Financiară” în ediţia sa din aprilie a.c., la finele anului trecut existau circa 3,1 milioane de utilizatori ai serviciilor de internet banking în România. În 2012, creşterea numărului global de clienţi utilizatori de internet banking din România a fost de 9,11%. Dinamica numărului de clienţi persoane fizice a fost, la rândul ei, tot pozitivă, de 13,84% – şi 19,31% în cazul clienţilor corporate. Valorile tranzacţionate în 2012 au atins un echivalent în lei de peste 600 miliarde (peste 136 miliarde euro), cu aproape 18% mai mult decât în 2011 şi mai mult decât valoarea întregului PIB al ţării în 2012.Ca utilizatori de mobile banking, numărul abonaţilor a fost mult mai modest, de circa 100.000 utilizatori, într-o piaţă cu oferte limitate şi în care băncile au amânat să mai investească.
În cadrul Galei, fondatorul şi preşedintele executiv al IND Group, Roland Pecsenye, a prezentat asistenţei noi oportunităţi de educare şi înrolare de clienţi în cadrul serviciilor online banking, iar Claudiu Murariu, partener al companiei PadiCode, a vorbit celor prezenţi despre aspectele calitative (plusurile şi minusurile relevante) ale platformelor internet-banking oferite publicului de către băncile din România.
Finmedia a decernat următoarele premii pentru performanţe deosebite ale serviciilor online banking în 2012:
1. ROMSYS – pentru soluţia Discourse – sucursala virtuală din retail banking-ul românesc, unul dintre cele mai inovatoare instrumente IT pentru mediul online mobil.
2. Banca Transilvania – cea mai mare rată de creştere a numărului ce clienţi activi şi cea mai mare rată de creştere a numărului de clienţi activi persoane fizice.
3. Romanian International Bank – cea mai mare creştere a valorii medii per tranzacţie în cazul persoanelor juridice (69%).
4. Credit Europe Bank – cea mai mare rată de creştere a valorilor tranzacţionate de către clienţii persoane fizice (83,4%).
5. Volksbank România – cea mai mare creştere a numărului de clienţi persoane juridice (74,1%), cea mai mare rată de creştere a numărului de tranzacţii făcute de clienţii persoane fizice (peste 51%) şi cea mai mare rată de creştere a valorii medii/tranzacţie în cazul persoanelor fizice (92%).
6. Raiffeisen Bank România – cel mai mare număr global de clienţi (aprox. 660.000) şi cel mai mare număr de clienţi persoane fizice (597.500).
7. BCR – cea mai mare valoare globală a tranzacţiilor (peste 165 mld. lei), cel mai mare număr de clienţi persoane juridice (peste 94.000), cel mai mare număr de tranzacţii făcute de clienţii persoane juridice, cel mai mare număr de clienţi activi (244.900) şi cea mai mare creştere a ponderii clienţilor persoane juridice în numărul total de clienţi ai băncii (128,2%).8. Bancpost – cea mai mare creştere a numărului global clienţi (66,3%), a numărului de clienţi persoane fizice (77,7%), a ponderii clienţilor persoane fizice în totalul numărului de clienţi ai băncii (100%) şi cel mai mare număr mediu de tranzacţii per client persoană juridică.
9. ING Bank România – cel mai mare număr de tranzacţii globale realizate şi cel mai mare număr de tranzacţii ale persoanelor fizice.
10.Garanti Bank România – cea mai mare creştere a numărului global de tranzacţii (42%) şi cea mai constantă creştere a valorilor tranzacţionate (peste 50% în cazul persoanelor fizice şi juridice).
11.Raiffeisen Bank România – cele mai bune rezultate ale serviciilor mobile banking în 2012